Wednesday, January 12, 2011

Banana, Chocolate and Ginger Bread

I have to admit... my ignorance about certain subjects is so big that, when I have to face it, I feel sorry for not knowing anything about that exact subject. But life is like that... learn with our own mistakes.
I will give you an example:
Some time ago I noticed the candied ginger in my organic supermarket and, curious as I am, I bought some to try. I went out of the shop and felt an instantaneous need for something sweet. I looked at the bag and the only thing I thought that was sweet was ginger (ignorant me). So, I took one, had a bite... and felt my mouth on fire, in desperate need for water. It was such a scene...

So... this candied ginger was resting in my kitchen storage for SOME time until the other day in A homemade life, I found a recipe that took my attention: Banana, chocolate and ginger cake. So, I gave it a try, being prepared for surprises this time.
I didn’t let anybody at home try it before me. I wanted to check if everything was OK with the cake... and I was positively surprised. I think ginger lost its 'hotness' and cake was moist with full chocolate & ginger flavour.

Tenho de admitir... a minha ignorância sobre certos assuntos é tão grande que, quando me apercebo, sinto pena de não saber nada sobre o assunto em questão. Mas a vida é assim... aprende-se com os nossos próprios erros.
Vou dar-vos um exemplo:
Há algum tempo reparei no gengibre cristalizado no meu supermercado biológico e, curiosa como sou, comprei algum para experimentar. Saí da loja e senti uma necessidade instantânea por algo doce. Olhei para o saco e a única coisa que pensei que fosse doce foi o gengibre (ignorante). Então, tirei um, mordi... e senti a minha boca a arder, a precisar desesperadamente de água. Deve ter sido um espectáculo...

Portanto... este gengibre cristalizado ficou a descansar por ALGUM tempo no meu despenseiro até que, no outro dia, no A homemade life, encontrei uma receita que me chamou a atenção: bolo de banana, chocolate e gengibre. Decidi experimentar, desta vez estando preparada para supresas.
Não deixei ninguém experimentar lá em casa antes de mim. Queria cerificar-me de que estava tudo bem com o bolo... e fiquei positivamente surpreendida. Acho que o gengibre perdeu o seu ‘calor’ e o bolo ficou húmido e cheio de sabor a chocolate & gengibre.

5 comments:

  1. Olá! Pois se te conforta, a mim também me acontecem coisas deste género.... sou muito curiosa e, quando vejo algo de novo, compro logo para testar, mesmo sem saber bem o que é! Ando há que tempos à procura de gengibre cristalizado, mas não encontro. Sabes onde posso comprar?

    ReplyDelete
  2. Filipa@ Eu comprei no Biocoop. Se não encontras avisa me, eu compro la e mando te por correio :-)

    ReplyDelete
  3. I'm so happy to have found your blog, Sandra! Your photos are unbelievable! :)

    ReplyDelete