Wednesday, April 6, 2011

Chocolate Cake with Strawberry and Mint


I have to make a confession… 2 days ago I was baking a cake since I had an order for a chocolate cake. Kids were running around, M. was speaking with me and, 20 minutes after I put cake in the oven, I realized that I missed baking powder!!! Well… if you use to bake you know how serious this question is!!!

I had two solutions… or I start to stress completely about it, or I ignore a situation, bake the cake (WITHOUT baking powder) until the end and make a proper cake WITH baking powder… So, I obviously chose the second one. But I felt bad to put the first cake into the garbage; I just hate putting food away. So I decided to keep it and think about what I could do about it. The following day I went to supermarket, bought few more ingredients and made this Chocolate (WITHOUT baking powder) cake with Mascarpone cheese, Strawberries and Mint Leaves… and it turned into something really good!!!



Conclusion: Mistakes happen. We just have to try to learn something from every single one of them!!!



Tenho uma confissão a fazer… há 2 dias estava a cozer um bolo porque tive um pedido para um bolo de chocolate. As crianças andavam a correr, o M. estava a falar comigo e, 20 minutos depois de ter posto o bolo no forno, apercebi-me que me tinha esquecido do fermento!!! Bom… se costuma fazer bolos sabe que este é um ponto muito importante!!!

Tinha duas hipóteses… ou entrava completamente em stress, ou ignorava a situação, terminava o bolo (SEM fermento) e fazia um bolo como devia ser COM fermento… Portanto, eu obviamente escolhi a segunda. Mas senti-me mal com o facto de por o primeiro bolo no lixo; Odeio por comida fora. Então decidi guardá-lo e pensar no que poderia fazer com ele. No dia seguinte fui ao mercado, comprei alguns ingredientes mais e fiz este bolo (SEM fermento) de Chocolate com queijo Marcarpone, Morangos e Folhas de Menta… e transformou-se em algo muito bom!!!



Conclusão: os Erros acontecem. Nós só temos de tentar aprender algo de cada um deles!!!

5 comments:

  1. Pois é ficou muito bonito!
    Tb gostei de ver as fotos do curso com a Cristina. Tb gostava de fazer!!

    Bjinhos

    ReplyDelete
  2. Sandra@podes sempre verificar no olhares.pt.Ela ja tinha o curso no Porto.

    ReplyDelete
  3. e que bem que fizeste, a combinação de chocolate, natas e moragos, uau!! guarda-me um pedaço!!

    ReplyDelete