Sunday, December 12, 2010

Chocolate and Hazelnut Strudel


In my last visit to Daunt Books, during my London weekend, I discovered a cookbook from Isidora Popovic, Popina Book of baking. I found it quite particular… first: because she is from my home country; second: she graduated Contemporary Art in London, but her passion about food was such that she started out with a stall in London’s Portobello Market and her products have since been sold at farmers’ markets and in Harrods, Fortnum & Mason, Waitrose and Whole Foods Market (more here).
I love her book; it has a lot of recipes that bring me back home, as this chocolate and hazelnut strudel for example.
Strudel with nuts or poppy seeds is a kind of dessert that my Mother used to make a lot and I love to eat it with a cup of hot milk before going to sleep.



Na minha última visita à Daunt Books, durante o meu fim-de-semana em Londres, descobri um livro de culinária da Isidora Popovic, Livro de cozedura, da Popina. Achei-o bastante peculiar… primeiro: porque ela é do meu país natal; segundo: ela licenciou-se em Arte Contemporânea em Londres, mas a sua paixão por comida era tal que começou com uma barraca no Mercado de Portobello em Londres e os seus produtos vieram desde então a ser vendidos em mercados de agricultores e no Harrods, Fortnum & Mason, Waitrose e Whole Foods Market (mais aqui).
Adoro o seu livro; tem muitas receitas que me levam de volta a casa, com este strudel de chocolate e avelãs, por exemplo.
Strudel com frutos secos ou sementes de papoila é um tipo de sobremesa que a minha Mãe costumava fazer bastante e eu adoro comer com uma chávena de leite quentinho antes de me deitar.

No comments:

Post a Comment