Tuesday, May 24, 2011

My yesterday lunch


One of the advantages of me staying at home in these last weeks was to be able to prepare my meals every day. I always admire people that cook just for themselves (I thought I would be too lazy for that) and now I had chance to do it also. It was fun to make the food, put the table and have a great meal, slowly enjoying it.

With the high temperatures that we had in the last days I made a lot of salads. And, when making a salad, I always follow the Jamie Oliver rule.

Regarding him, a salad should have:
*soft leaves
*crunchy leaves
*herbs
*cheese
*vegetables
*topping


Topping: Since I love seeds (sunflower,pumpkin..), I always have a jar full of toasted bread and seeds for the salads (my kids love it in the soup also).

Vegetables: In the last month every salad I do has radish. Personally, I could have radish in every meal starting from breakfast.

Cheese: I usually add some mozzarella or parmesan cheese.

Leaves and Herbs: the ones I have at home.

Since I had a lot of egg yolks, for my yesterday lunch I made goat cheese, dry tomato and bacon tart with some nice fresh lemonade and salad. I spent some time on terrace enjoying every bit of it {*smile}.

Do you use to cook for yourself when you are alone?



Uma das vantagens de ficar em casa estas últimas semanas foi poder preparar as minhas refeições todos os dias. Eu admiro as pessoas que cozinham só para si (pensei que seria demasiado preguiçosa para isso) e agora tive oportunidade de fazê-lo também. Foi divertido fazer a comida, por a mesa e ter uma boa refeição, apreciando lentamente.

Com as altas temperaturas que tivemos nos últimos dias, fiz bastantes saladas. E ao fazer uma salada sigo sempre a regra do Jamie Oliver.

Segundo ele, uma salada deve ter:
* folhas macias
* folhas crocantes
* ervas
* queijo
* vegetais
* cobertura


Cobertura: Como eu adoro sementes (girassol, abóbora..), tenho sempre um frasco cheio de pão torrado e sementes para as saladas (os meus filhos adoram também na sopa).

Legumes: No último mês, cada salada que faço tem rabanete. Pessoalmente, poderia ter rabanete em cada refeição, logo a partir do pequeno-almoço.

Queijo: Eu costumo acrescentar queijo parmesão ou mozzarella.

Folhas e Ervas: os que eu tenho em casa na altura.

Como tinha bastantes gemas de ovos, para o meu almoço de ontem fiz tarte de queijo de cabra, tomate seco e bacon, com uma óptima limonada fresca e salada. Passei algum tempo no terraço, apreciando cada bocadinho do meu almoço {*smile}.

Costuma cozinhar para si mesmo quando está sozinho?

2 comments:

  1. Não me importo de cozinhar só para mim... é bom tb para testar receitas :)
    Cá em casa tb adoramos rabanetes e sementes. Gosto de fazer pickles de rabanete com azeite e tamari.

    bjinhos

    ReplyDelete
  2. Que bem que sabe termos tempo para nós mesmos! Bem que gostaria ter mais tempo para cozinhar, e saborear almocinhos na varanda! E que bom aspecto tem esse prato! Bjinhos

    ReplyDelete